Flat coated retrieveři


SZVP Kosičky 2013

11.08.2013 08:51

SZVP Košičky 2013

Neděle 11.8.2013 ráno v 6:00 budíček, sprcha a jde se pobalit pár nezbytností,které potřebujeme sebou na zkoušky. Darwin se ještě nažral,jelikož na zkouškách by na to nebyl čas ani chuť, panička si dala čaj a snídani. A vyrazilo se ještě malá procházka na vyvenčení a v 7:00 hod. jsme se nalodili do našeho auta a frr směr Kosičky.

Po cestě jsem  naložili Pavlínu a Charlíí, naše fanynky a povzbuzovatelky. Na místo určení jsme dorazili včas, zaregistrovali jsem se zaplatili potřebný poplatek za zvěř a střelce a čekali jsme na zahájení.

v 9:00 bylo slavnostní zahájení, na kterám jsme si vylosovali pořadová čísla, na nás s Dárwulou zbylo číslo 6. což znamenalo,že jsme se zařadili do skupiny se slídiči, musím uznat že to byl šťasný los.

A šlo se na to, první discpilíny slídění v rákosí, dohledávka pohozené zvěře v rákosí a dohledávka kachny v rákosí.

Před námi 5 slídíčů, po hodinovém čakání jsme šli na řadu mi v paničce byla malá dušička, Darwin natěšený na akci jak jinak dyť to je flat. Nahlášení k plnění zkoušek rozhodčím a šlo se do rákosu, který v této oblasti je hodně vysoký a hustý. Slídění s povzbuzováním, Darwula neúnávně ná mé povelý vyrážel do rákosu a 10 minut slídil i když v půlce už na mě koukal ,jestli jsem se nezbláznila a proč ho do toho marastu pořád vysílám, když tam nic není! Po té jsem s ním pomalu postupovala na dohledávku pohozené zvěře to už jsem myslela, že to máme zpečetěné, poslední vyslání do hustého rákosu a za zvuky píšťalky jsem jen doufala, že Darwula kachnu najde a vítězoslavně přinese. Najednou se začal rákos, který byl hodně hustý kácet a tam co nebylo Darwula v mordě kachnu a ke mě, mamko našel jsem to, velice jsem ho pochválila poplácala po hrudi. Spadl mě kámen ze srdce a šli jsme na verdikt,  k našemu překvapení byl velmi pozitivní z první disciplíny jsme si odnášeli 3,4 a malou 4 za přinášení.

Další disciplína dohledávka kachny v rákosu. Vyslání Darwuli do rákosu, velice se snažil dohledávat, ale nefoukl mu vítr a z rákosu mě vycházel, třikrát jsem ho navedla a v třetím pokusu foukl vítr Darwula zvedl čenich zavětřil a šup do rákosu já jen pískala ať hledá a našel, s kachnou v mordě se vyvalil z rákosí a mě se opět ulevilo. Při předání kusu nám všichni tleskal,i což pro mě byla největší poklona, dokonce od tří vůdců podání ruky za vynikající práci psa. Rozhodčí též nešetřili chválou a z této disciplíny jsem si odnášeli samé 4.

Po malé pauze, kdy jsme se občerstvili a Darwin chvíli spočinul, jsme šli na vodu. Přesunuli jsme se autama k vodní ploše.

Nejdříve šli na řadu slídiči z pěti zbyli jen 2.  Po jejich krásne práci na hladině jsme nastoupili s Darwulou na hadling, odhození dvou kachen v úhlu 90. Darwula už celý natěšený do vody. Vyhlídl si kachnu v levo, rozhodčí se mě zeptal na jakou ho budu posílat jako první tak já že do leva, vyslání Darwina dopředu, skok do vody, doplavání pro kus a návrat, škoda jen že metr a půl předem nou kachnu pustil, dala jsem povel k přinesení tím jsme si to pokazili, na druhou kachnu vyslání, přinesení, bohužel Darwula zlobil a opět jsem mu musela dávát povel pro přinesení z této discipliny jsme si odnesli velkou 4 a za přinešení 1,2. Pak následovala jedna kachna opět velké nadšení ze strany Darwina, po výstřelu šup do vody a pro kachnu, naštěstí předání proběhlo v pořádku 4, a malá 4. Pak jsme šli na marking a vodění. Marking bohužel Darwula pokazil, sice vyběhl nahnet našel, parakotoulem kachnu vzal,ale přinášení bylo horší na dvakrát, takže jsem už nedoufala že za to něco dostaneme,ale opak byl pravdou Marking 4 a malá 1. Vodění, vystartovali jsme směr od rozhodčích na vodítku 50 kroků vše probíhalo jak má, zpět bez vodítka bohužel Darwula sledoval jednoho z rozhodčích,, který se přesunul na louku, aby na nás lépe viděl,ale Darwina to trochu vyvedlo z míry, co kdyby byla nějaká akce a on měl ty kačenky pořád v ruce:-D nic méně jsme to s jednou otočkou zvládli a dostali jsme za 3.

Po pauzičce a počkání na ostatní nás už jen čekala disciplína klid na stanovišti, po pravdě toho měl Darwin plné zuby,ale nazapřel flata co kdyby byla nějaká další akce. Po rozmístění a přidělení rozhodčího, jsem Darwina odpoutala z vodítka dala povel zůstaň. Po písknutí píšťalky se začalo střílet, Darwula seděl a nic to s ním nedělalo, po té se postavilil, jen jsem si říkala hlavně nikam nechoď v klidu stál vedle mé nohy a koukal střídavě na mě a na dění po levé straně. Po ukončení jsem si ho dala na vodítko hodnocení 4 a klidný.

Tak a to bylo celý, všechny aportovací disciplíny Darwula absolvoval bez vodítka .

Po hodinovém čekání jsme se dočkali výsledků. S kamarádkou Pavlínou jsme to tipovaly, že se vejdeme do II.ceny. K mému překvapení jsme se věšli do I.ceny a ještě jsme byli z 6 psů druhý. Poplácala jsem Darwulu a šli jsme si pro ceny a potřást rukama s rozhodčíma. Poprvé nám někdo slavnostně troubil, abych pravdu řekla byla jsem jak Alenka v řííší divů. Zkoušky v Košičkách můžu jen doporučit příjemná atmosféra, výborná organizace.

Chtěla bych poděkovat Pavlíně Markové za ochotu s námi trénovat a za podporu během zkoušek, sama byla překvapená z výkonu Darwina, jelikož  ví jak jsem se s ním trapila během výcviku. Taky příteli za trpělivost a individuální asistenci při samostatných trénincích. A co říct Darwin je prostě flat se srdcem pracanta, jen to chtělo čas a nezdávat se.

Takže další zkoušky nás čekají a budeme dál ukazovat, že flati jsou na práci šikovní:-)

—————

Zpět


Fotogalerie: SZVP Kosičky 2013

/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a001-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a002-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a003-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a004-jpg1/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a005-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a006-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a007-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a010-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a011-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a012-jpg2/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a013-jpg1/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a014-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a015-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a016-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a017-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a018-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a019-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a020-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a021-jpg/
/album/fotogalerie-szvp-kosicky-2013/a022-jpg/

—————